THINK

Τι θέλει να μας πει το το «Ατρόμητο Κορίτσι» έξω από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης;

Ο συμβολισμός πίσω από το διάσημο άγαλμα
Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ
Τι θέλει να μας πει το το «Ατρόμητο Κορίτσι» έξω από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης;
Photo via CNN

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το "Fearless Girl" εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά στο κέντρο του Μανχάταν, απέναντι από το διάσημο άγαλμα "Charging Bull", ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας το 2017. Δημιουργήθηκε ως άμεση πρόκληση για το "boy's club" του εταιρικού κόσμου, όπως είπε η καλλιτέχνις που το δημιούργησε, Kristen Visbal.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ernesto Mané Jr. (@ernestomanejr)

Όμως, ενώ το άγαλμα έχει γίνει γνωστό τουριστικό αξιοθέατο, η ιδιότητά του ως φεμινιστικού συμβόλου έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση λόγω της εταιρικής χορηγίας που το χρηματοδότησε. Το έργο τέχνης αποτελεί επίσης αντικείμενο συνεχιζόμενης αντιδικίας μεταξύ της Visbal και του χορηγού του αγάλματος, της εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων State Street Global Advisor (SSGA), σχετικά με τον τρόπο χρήσης της εικόνας και του ονόματός του.

Το ατρόμητο κορίτσι, τεκόταν ακριβώς πάνω στα λιθόστρωτα και όχι σε μια πλίνθο, έτσι ώστε να έχει το ίδιο ύψος με τους νεαρούς επισκέπτες, η αποφασιστική φιγούρα έγινε αμέσως viral. Τα tweets για το χάλκινο γλυπτό κέρδισαν 1 δισεκατομμύριο εντυπώσεις μέσα στις πρώτες 12 ώρες, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα. Από τότε, το άγαλμα βρήκε ένα νέο σπίτι λίγα τετράγωνα πιο πέρα, απέναντι από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με την Επιτροπή Διατήρησης Ορόσημα της πόλης να ψηφίζει πρόσφατα για να την κρατήσει εκεί για άλλα τρία χρόνια.

Το "Fearless Girl" αρχικά βρισκόταν απέναντι από το άγαλμα "Charging Bull" αλλά από τότε έχει μεταφερθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης λίγα τετράγωνα πιο πέρα. Σκοπός του ήταν να επιστήσει την προσοχή στο γυάλινο ταβάνι στην κοινότητα της Wall Street που τόσες πολλές γυναίκες έχουν αντιμετωπίσει... για προαγωγή και για ίση αμοιβή, είπε η Visbal. «Ήταν ένα πολύ σαφές και απλό μήνυμα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά αυτό το μήνυμα αμαυρώθηκε κάπως από την κριτική ότι το άγαλμα χρησιμοποιήθηκε για εταιρικές σχέσεις δημοσίων σχέσεων από την SSGA, η οποία προωθούσε το ταμείο δεικτών ποικιλομορφίας φύλου εκείνη την εποχή. Την εβδομάδα μετά την εγκατάσταση του «Fearless Girl», ένα άρθρο στους New York Times υποστήριξε ότι η φιγούρα αντιπροσώπευε μια μορφή «ψευδούς φεμινισμού».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Cendrine la Voyageuse (@cendrine_lavoyageuse)

Κατά ειρωνικό τρόπο, μόλις λίγους μήνες μετά την εγκατάστασή της, η SSGA συμφώνησε να πληρώσει 5 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει τους ισχυρισμούς ότι πλήρωνε κακοπληρωμένες γυναίκες και μαύρους υπαλλήλους. Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο CNN, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι αρνείται την αδικοπραγία.

«Για το συμφέρον να προχωρήσουμε και να συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε σε αυτό που ήταν πιο σημαντικό για την State Street (SSGA) -- τις πολιτικές και τα προγράμματα που είχαμε και συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε για την προώθηση της διαφορετικότητας των φύλων -- επιλέξαμε να συνάψουμε μια συμφωνία συνδιαλλαγής », αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο αγώνας για το «Fearless Girl»

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Partir à New York |Blog Voyage (@partiranewyork)

Η Visbal είναι απογοητευμένη που τα ιδανικά του αγάλματος "έχουν ελαχιστοποιηθεί", είπε, υποστηρίζοντας ότι δημιούργησε το "Fearless Girl" για το κοινό και όχι για εταιρικούς χορηγούς. «Πρεσβεύει νομικά την ισότητα, την ίση αμοιβή, την υποστήριξη των γυναικών σε ηγετικές θέσεις, την ενδυνάμωση των γυναικών, την εκπαίδευση των γυναικών, την εκπαίδευση για την πρόληψη των προκαταλήψεων και τη γενική ευημερία των γυναικών», είπε.
«Θέσαμε νομικά όρια ως προς το τι αντιπροσωπεύει το έργο τέχνης... (αυτή) δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ για οτιδήποτε δεν είχε να κάνει με αυτά τα ιδανικά της διαφορετικότητας και της ισότητας», πρόσθεσε για τη συμφωνία που υπέγραψε με την SSGA.

Η δημιουργός ισχυρίζεται ότι δεν ήξερε ποιος ήταν ο χορηγός του έργου όταν δέχτηκε την προμήθεια από μια διαφημιστική εταιρεία, τη McCann. Έκανε το "Fearless Girl" σε περίπου ένα μήνα και στη συνέχεια, εβδομάδες μετά την εγκατάσταση, υπέγραψε μια συμφωνία με την SSGA που περιέγραφε τα πνευματικά δικαιώματα και το εμπορικό σήμα για το έργο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Think
6 / position1: 2667 / position2: 3601
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb