The latest on fashion, beauty, celebrity style, entertainment, teen issues, videos and more from TeenVogue magazine on TeenVogue.com. Fashion starts here. Νέα (news) και πολύτιμες συμβουλές για την ομορφιά, τη μόδα, τον έρωτα, τις σχέσεις και tips για τη ζωή της σύγχρονης γυναίκας
Wellness

Νηστεία, αποτοξίνωση, χορτοφαγία: Ποιες οι διαφορές τους;

Μήπως αλλάζει απλώς το όνομα, και η τακτική παραμένει η ίδια;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση ΑΠΡ 20, 2021

Νηστεία, αποτοξίνωση, χορτοφαγία: Ποιες οι διαφορές τους;

Στην Ελλάδα, αν κάποιος τηρήσει όλες τις μέρες της νηστείας σύμφωνα με την θρησκεία, αυτό σημαίνει πως θα απέχει από κρέας και άλλα προϊόντα περίπου 180 μέρες το χρόνο! Από την άλλη, ένας vegan κάνει σχεδόν το ίδιο για όλη τη χρονιά. Μια detox διατροφή επίσης εστιάζει στο να αφαιρεθούν από τον οργανισμό μας οι τοξίνες και άλλες παρόμοια διατροφικά σχήματα, έχουν ομοιότητες στα do's και τα donts. 

Είναι το detox η νηστεία του 2021; Ποια η διαφορά της νηστείας με τη διαλειμματική νηστεία;

Μήπως η νηστεία μας κάνει περισσότερο καλό απ' όσο νομίζουμε; Τι λένε για όλα αυτά οι ειδικοί; "Νηστεία oρίζουμε την περίοδο κατά την οποία απαγορεύεται η κατανάλωση κρέατος, αυγών, ζωικών προϊόντων, γαλακτοκομικών, ψαριών (με εξαίρεση τα όστρακα, τα μαλακια και τα παραγωγα από τα αυγά ψαριών), του ελαιολάδου (παρόλα αυτά επιτρέπεται η κατανάλωση των ελιών) και των οινοπνευματωδών ποτών", μας λέει η Κωνσταντίνα Κεραμύδα, που σπούδασε κλινική διαιτολόγος και ακολουθούσε για πολλά χρόνια τη χορτοφαγική διατροφή.

"Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν ομοιότητες ανάμεσα στη διατροφή της νηστείας με το ολοένα και πιο διαδεδομένο σχήμα διατροφής της αυστηρής χορτοφαγίας ή vegan διατροφής. Παρόλο που η βάση της αυστηρής χορτοφαγίας είναι κοινή με αυτή της νηστείας, διαφέρουν στο γεγονός ότι στο πλαίσιο της αυστηρής χορτοφαγίας δεν καταναλώνεται κανένα είδους μαλακιο ή ζωικό παράγωγο".

Και η διαλειμματική νηστεία;

"Η Διάλλειματική νηστεία (Intermittent fasting) αποτελεί επίσης ένα είδος νηστείας κατά το οποίο εστιάζουμε στο πότε θα καταναλωθεί η τροφή και όχι στο τι τροφή θα καταναλωθεί. Αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς διατροφικές τάσεις τόσο λόγω της απουσίας "απαγορευμένων" τροφών, όσο και των πολλά υποσχόμενων ερευνητικών αποτελεσμάτων/συμπερασμάτων.

Η διαλλειματικη νηστεία αποτελεί ένα κυκλικό προγραμμα μεταξύ περιοδων νηστείας και περιοδων κατανάλωσης φαγητου. Στην ουσία συμπεριλαμβάνεται μια ποικιλια τροφίμων, δεν αποκλείεται καμία από τις ομάδες τροφίμων αλλά υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο που μπορεί να καταναλωθεί τροφή ανάλογα με το μοτίβο νηστείας που έχει επιλεχθεί".

Η αποτοξίνωση ή αλλιώς detox είναι βοηθητική για τον οργανισμό;

"Οι δίαιτες αποτοξίνωσης αποτελούν μια πολύ δημοφιλή διατροφική τάση καθώς πολλοι ανθρωποι εκφράζουν την ανάγκη για αποτοξίνωση, ιδιαίτερα μετά από περιόδους γιορτών, που πιθανόν να έχουν καταναλώσει παραπάνω τροφή ή αλκοόλ. Ωστόσο φαίνεται ότι αποτελούν έναν ακόμη διατροφικό μύθο καθώς μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο διατροφής που από μόνο του να αποτοξινώνει τον οργανισμό και η αποτοξίνωση πραγματοποιείται ούτως ή άλλως, από φυσιολογικές διαδικασίες του οργανισμού".

Ο ρόλος του οργανισμού μας στην αποτοξίνωση

"Στη πραγματικοτητα ο οργανισμός μας αποτελεί να αυτόνομο εργαστήριο αποτοξίνωσης καθώς έχει την ιδιότητα και τους απαραίτητους μηχανισμούς αυτο-καθαρισμου. Μέσω του ιδρώτα, της ούρησης και της εντερικής δραστηριότητας και οργάνων όπως το συκώτι, επιτυγχάνεται η αποτοξίνωση του οργανισμού από την έκθεση του σε αυτές τις βλαβερές τοξικές πηγες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η δική μας συμβολή ειναι άνευ σημασίας. Προφανώς και είναι ωφέλιμο να μειώσουμε την έκθεση του οργανισμού μας το περισσοτερο δυνατό στις βλαβερές για εμάς ουσίες..."

Τελικά η νηστεία μας κάνει καλό, όπως κι αν λέγεται;

"Ναι κάνει καλό αν είναι σωστά σχεδιασμένη ώστε να λαμβάνουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Μια διατροφή που είναι βασισμένη στα φρουτα και τα λαχανικά, τα όσπρια, τους ξηρους καρπους και τα σπορια, και τα δημητριακά φαίνεται να είναι πολυ ωφέλιμη για τον οργανισμό μας.

Εάν ειδικά καταναλώνεται και μια μέτρια ποσότητα θαλασσινών που επιτρέπονται στη νηστεία καλύπτονται και οι ανάγκες για βιταμίνη Β12 και ω3 που δεν υπάρχουν στις φυτικές τροφές φυσικά. Παρόλα αυτά για να έχουμε όλα τα ωφέλη και να μη παρουσιαστουν μακροπρόθεσμα ελλείψεις θα πρεπει να είναι προσεκτικα σχεδιασμένη από κάποιον ειδικό λαμβάνοντας υπόψιν και τις ατομικές ανάγκες του κάθε ανθρώπου".

Περισσότερα Θέματα Wellness
× PINK.GR
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ NEWSLETTER
GET CONNECTED
Nextweb