THINK

Body Positivity και μόδα: Marketing ή απόλυτη ανάγκη;

Από την συμμετοχή μας στο Athens Fashion Trade Show
Γράφει η ΛΟΥΚΙΑ ΣΑΝΙΔΑ
Body Positivity και μόδα: Marketing ή απόλυτη ανάγκη;
@chloedallolio

Πριν από λίγες ημέρες, βρεθήκαμε στο Athens Fashion Trade Show και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για ένα πολύ σημαντικό θέμα μπροστά στους επισκέπτες της έκθεσης. Τι είναι το body postitivity; Είναι marketing ή ανάγκη;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι το κίνημα Body Positivity; 

Πρόκειται στην ουσία για ένα κίνημα αποδοχής της διαφορετικότητας όλων των ανθρώπινων σωμάτων. Δηλαδή, γιορτάζει το σώμα, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, χρώματος, βάρους, ή κάποιου άλλου χαρακτηριστικού. Αυτό, αμφισβητεί τα πρότυπα ομορφιάς που έχουν δημιουργηθεί ανά τους αιώνες και έχει ως να αποδεχτούμε τη διαφορετικότητά μας και να την δούμε με θετικό πρόσημο. 

Γύρω στο 1800 (1850-1890), το κίνημα του φεμινισμού, προσπαθούσε να βάλει τέλος στην τάση που είχαν ως τότε οι γυναίκες να αλλάζουν το σώμα τους, με το να φορούν κορσέ. Πρόδρομος του σήμερα, όμως, φαίνεται να είναι ένα κίνημα που ξεκίνησε τη δεκαετία του '60 από το National Association to Aid Fat Americans. Είχε να κάνει κυρίως με τα δικαιώματα ανθρώπων που είχαν μεγαλύτερο βάρος. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pink.gr (@pinkgr.official)

H φράση "Body Positivity", φαίνεται να ξεκίνησε να χρησιμοποιείται τη δεκαετία του '90. Σήμερα, το κίνημα θέλει να δώσει ώθηση στην αυτοεκτίμηση, ανεξαρτήτως βάρους και χαρακτηριστικών. Σε αυτό έχουν βοηθήσει πολύ τα social media. Από το 2012, έχει ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια να γίνει πιο γνωστό στο ευρύ κοινό. 

Γύρω στο 2000, το κίνημα άρχισε να εμφανίζεται στα social media της τότε εποχής, το facebook και το tumblr. Σήμερα, το έχουν αγκαλιάσει καλλιτέχνες, celebrities από όλον τον κόσμο, σχεδιαστές, αλλά και τα media. Τα hashtags #BOpo και  #bodypositivity, έχουν εκατομμύρια posts.

Πώς έγινε viral

Η Generation Z, μεγαλώνει σε έναν κόσμο με οθόνες και τεχνολογία. Έτσι, οι ζωές τους επηρεάζονται πολύ περισσότερο από τα social media. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, δεν έχουν εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά μέσα. Επίσης, θέλουν να μαθαίνουν την αλήθεια. Τα social media έδωσαν φωνή σε όλους και αυτό άλλαξε τα πάντα. 

Έτσι, άλλαξε και η εικόνα που έχουμε για τη μόδα και τα πρότυπά της. Για παράδειγμα, το στερεότυπο του μοντέλου, θέλει μόνο τις ψηλές, πολύ λεπτές γυναίκες στην πασαρέλα και στις φωτογραφίσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι η Kate Moss ήταν το απόλυτο icon των 90s-2000. 

Τα περιοδικά μόδας, οι σχεδιαστές και τα brands μόδας και ομορφιάς, είχαν καθορίσει ένα πρότυπο γυναίκας που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Το κοινό δε μπορούσε να ταυτιστεί. Εκτός αυτού, έκαναν τις γυναίκες να αισθάνονται άσχημα με τον εαυτό τους και με το σώμα τους. Το photoshop, έδινε μη ρεαλιστικές εικόνες. Αυτό προκαλούσε και προκαλεί άσχημα συναισθήματα. Όλα αυτά, έχουν οδηγήσει πολλές γυναίκες σε διατροφικές διαταραχές. Το brand Victoria’s Secret, έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για τα πρότυπα που προωθεί. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ☆ SUPERMODELS ☆ (@supermodelsthings)

Σύμφωνα με έρευνες, η προβολή όλων των σωμάτων από τα social media και αυτή η προσπάθεια, φαίνεται να έχουν θετικό αποτέλεσμα στη διάθεση των γυναικών. Αυτό συμβαίνει, γιατί βλέπουν όλο και περισσότερες που τους μοιάζουν και παροτρύνονται να είναι ο εαυτός τους και να νιώθουν καλύτερα με το σώμα τους. 

Έτσι, η άνοδος των plus size models, έχει πολύ θετικά αποτελέσματα. Οι γυναίκες νιώθουν ότι υπάρχει εκπροσώπηση και ταύτιση. Ειδικότερα τα κορίτσια στην εφηβεία, που είναι και μια δύσκολη περίοδος, φαίνεται να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν βλέπουν μοντέλα με διαφορετικά σώματα να φορούν μαγιώ, για παράδειγμα. 

Body Positivity και Marketing

Όλο αυτό το κίνημα δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τον χώρο του marketing και της μόδας. Βλέπουμε ότι, όπως είπαμε, αρκετοί σχεδιαστές έχουν αρχίσει να συμπεριλαμβάνουν διαφορετικά μοντέλα στις πασαρέλες και τις καμπάνιες τους. Μερικοί είναι οι Jacquemus, FENDI, Alexander Mcqueen, Chanel. Μάλιστα, το 2020 είχε αποτελέσει μεγάλη είδηση για τον Οίκο Chanel.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ashley Graham Plus Size (@ashleygrahamplussize)

Γνωστά μοντέλα στο κοινό είναι η Ashley Graham, η Jil Kortleve, Winnie Harlow που έχει λεύκη. Μάλιστα, έγινε και εξώφυλλο στη Vogue, ενώ η Jil Kortleve, εμφανίστηκε σε καμπάνια του brand Victoria's Secret που προσπαθεί να αλλάξει την εικόνα του.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bea and Ana | BHBR (@bellahadidbrasil)

To body positivity marketing στοχεύει στην προώθηση διαφορετικών τύπων γυναικών στις διαφημίσεις, στις καμπάνιες και σε όλα τα μέσα. Για κάποια brands φαίνεται να είναι πολύ σημαντικό, ή ακόμα να αποτελεί και τον πυρήνα τους. 

Ένα πετυχημένο και γνωστό παράδειγμα τέτοιας καμπάνιας είναι αυτή της Dove. Είναι ένα brand που προωθεί τέτοιες αξίες. Η καμπάνια για την αληθινή ομορφιά,”My Beauty, my say”, αποτελείται από μια σειρά διαφημιστικών με γυναίκες όλων των ηλικιών, διαφορετικών σωμάτων και εθνικοτήτων. Ίσως να είναι η πιο γνωστή καμπάνια τέτοιου είδους. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη books, films and business (@photographybooksandtravel)

Αυτή η συγκεκριμένη άλλαξε γνώμη και σε άλλες εταιρείες και άνοιξε το δρόμο ώστε να κάνουν κάτι αντίστοιχο. Αρκετές, ακόμα και αν δεν το πίστευαν πραγματικά, το έκαναν για το trend. 

Μια εταιρεία μόδας που έχει κάνει αντίστοιχη καμπάνια, είναι η Aerie. Η καμπάνια “Aerie Real”, περιελάμβανε και πάλι πολλές, διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες με τα εσώρουχα της εταιρείας. Μάλιστα, ήταν από τις πρώτες που σταμάτησαν να επεξεργάζονται τις φωτογραφίες και να τις αλλοιώνουν με το photoshop.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Aerie (@aerie)

Το ίδιο έκανε και η Target με τα μαγιό το 2018. Πλέον, βλέπουμε και τις καμπάνιες της H&M που περιλαμβάνουν διαφορετικά μοντέλα, με διαφορετικά σώματα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη H&M (@hm)

Στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο, διοργανώθηκε και το The Real Catwalk, από την Khrystyana Kazakova, ένα μοντέλο που έχει περάσει από το America’s Next Top Model. Γυκαίκες διαφορετικές μεταξύ τους περπάτησαν στην πασαρέλα. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Chloé Dall’Olio (@chloedallolio)

Το ίδιο έκανε και η αγαπημένη σταρ Rihanna, με το fashion show του brand της Fenty το 2019. Διαφορετικές γυναίκες κι εκεί περπάτησαν με τα εσώρουχα. Η Rihanna, εξάλλου, έχει εμφανιστεί με διαφορετικά κιλά, ανά τα χρόνια, φοράει ο,τι θέλει και νιώθει όμορφα. Επίσης, έκανε trend την μόδα στην εγκυμοσύνη, που οι γυναίκες έχουν την τάση να κρύβουν την κοιλιά τους. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Neomag (@info_neomag)

Καμπάνιες σαν αυτές κάνουν τις γυναίκες να αισθάνονται καλύτερα με τον εαυτό τους και ότι τις υπολογίζουν και αξίζουν. Κάποιες εταιρείες, έχουν παρασυρθεί από το κύμα της εποχής. Επειδή θεωρούν το body positivity trend, γι’ αυτό προσπαθούν να το εντάξουν στις καμπάνιες τους. 

Η νέα τάση λέγεται "Body Neutrality"

Η νέα τάση, ωστόσο που θα δούμε στο μέλλον, είναι το Βody Neutrality. H ουδετερότητα. Η τάση αυτή, έρχεται ως αποτέλεσμα πολλών ενστάσεων στο body positvity. Δηλαδή, αρκετοί θεωρούν ότι δεν είναι σωστή γενικότερα η έμφαση στο σώμα. 

Το body neutrality παίρνει το focus από το πως είναι το σώμα, και το πηγαλινει στις λειτουργίες του. Δηλαδή, μας λέει όπως κι αν είμαστε να μην ασχολούμαστε καν με την εικόνα μας. Η αποδοχή του σώματος είναι σημαντική, αλλά και η υγεία του. 

Ένα brand που ενσωμάτωσε πρόσφατα και αυτό το κινημα είναι το ASOS. Προσέλαβε μοντέλο με ακουστικό βαρηκοίας. ΠΑρόλ αυτά, το πέρασε φυσικά και δεν το έδειξε παραπάνω. Δηλαδή μας δείχνει το νορμάλ είναι τα πάντα χωρίς ταμπέλες.

Marketing και ανάγκη

Δεν έχουν αλλάξει τελείως τα πράγματα και αυτό που θεωρεί ο κόσμος συνηθισμένο. Αλλά, σιγά σιγά αλλάζουν τα standards. Αν γίνεται σωστά, το marketing μπορεί να είναι αποτελεσματικό. Να καταφέρει να αγγίξει περισσότερους ανθρώπους.

Όσον αφορά στη μόδα, που μας ενδιαφέρει εδώ, είναι σημαντικό να βλέπουμε διαφορετικές εικόνες που μπορεί να ταυτιστεί μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Δηλαδή να μην θεωρείται πια το skinny το ιδανικό σώμα και να μην υπάρχει καν ιδανικό σώμα. Βοηθά στη σχέση εμπιστοσύνης με ένα brand. Οι γυναίκες που αγοράζουν αυτό το προΪόν νιώθουν ότι τους υπολογίζουν, ότι είναι σημαντικές.

Ακόμα κι αυτοί που το κάνουν από trend είναι σημαντικό να αυξηθούν, έτσι θα γίνουν όλο και περισσότερες οι εταιρείες που θα θέλουν να συμμετέχουν. Θα έχουν και μεγαλύτερα νούμερα στα ρούχα τους, για παράδειγμα, αλλά και τελείως διαφορετικές γυναίκες στις καμπάνιες τους. Άρα το body positivity είναι και marketing και ανάγκη, είναι και τα δύο μαζί. Ας ελπίσουμε να εξελιχθεί και ακόμα περισσότερο. 

Κορίτσια, να θυμόμαστε να αγαπάμε το σώμα μας και να είμαστε ευγενικές με τον εαυτό μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Think
0 / position1: 0 / position2: 0
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb