Νέα (news) και πολύτιμες συμβουλές για την ομορφιά, τη μόδα, τον έρωτα, τις σχέσεις και tips για τη ζωή της σύγχρονης γυναίκας
Wellness

Υπάρχει θετική τοξικότητα; Ναι και είναι γύρω σου

Πώς κάτι θετικό οδηγεί σε κάτι τόσο αρνητικό;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση ΦΕΒ 04, 2021

Υπάρχει θετική τοξικότητα; Ναι και είναι γύρω σου
Photo by Enzo Santos from Pexels

«Όλα όσα αξίζουν στη ζωή κερδίζονται μέσω της υπέρβασης. Οποιαδήποτε προσπάθεια να ξεφύγετε από το οτιδήποτε αρνητικό, να το αποφύγετε ή να το καταργήσετε φέρνει τα αντίστροφα αποτελέσματα. Η αποφυγή του πόνου είναι μια μορφή ταλαιπωρίας. Η αποφυγή του αγώνα ΕΙΝΑΙ ένας αγώνας. Η άρνηση αποτυχίας είναι αποτυχία».

Mark Manson, The Subtle Art of Not Giving a F*ck

Υπάρχει τόσο μεγάλη πίεση στο να μένει κανείς θετικός στις μέρες μας, ιδιαίτερα σε δύσκολες στιγμές της ζωής που σχεδόν είναι ανυπόφορο. Πολλοί άνθρωποι νιώθουν ανεπαρκείς εάν δεν είναι σε θέση να διατηρήσουν μια θετική στάση ανά πάσα στιγμή. Η τοξική θετικότητα είναι ακριβώς αυτό. Είναι η ιδέα ότι κάποιος πρέπει να διατηρήσει μια θετική νοοτροπία ανεξάρτητα από το πόσο φρικτή είναι η κατάσταση.

Έχουμε όλοι συναντήσει ανθρώπους που μας λένε, "μείνετε θετικός", "δες την θετική πλευρά" όταν συμβεί κάτι κακό. Μερικές φορές αυτές οι προτροπές, λένε, ότι βοηθούν στην ανακούφιση του πόνου ή του άγχους του ατόμου. Ωστόσο, πολλές φορές συμβαίνει το αντίθετο, και τα άτομα νιώθουν χειρότερα.

Η προσπάθεια για θετικότητα μπορεί να γίνει τοξική όταν το άτομο αρχίζει να αισθάνεται:

Ότι τα συναισθήματά τους ακυρώνονται
Ντροπιασμένοι ή κατηγορούμενοι επειδή έχουν αρνητικά συναισθήματα
Ένοχοι επειδή δεν νιώθουν καλά
Ανίκανοι επειδή δεν μπορούν να υιοθετήσουν μια θετική στάση
Μόνοι και απομονωμένοι όταν άλλοι αποφεύγουν συναισθηματικές καταστάσεις

Η ψυχική υγεία επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση τόσο του φωτός όσο και του σκότους στη ζωή μας, του καλού και του κακού, του θετικού και του αρνητικού. Χωρίς αναγνώριση και επεξεργασία των αρνητικών συναισθημάτων, καταπιέζουμε τελικά αυτά τα συναισθήματα, τα οποία οδηγούν σε συσσωρευμένο στρες, και αυτό με τη σειρά του φέρνει δυσκολία στον ύπνο, κατάχρηση ουσιών, άγχος, κατάθλιψη και πολλά ακόμα.

  • Ομαλοποιήστε τα αρνητικά συναισθήματα. Όχι μόνο είναι φυσιολογικό να έχουμε αρνητικά συναισθήματα κατά καιρούς, αλλά είναι και το σωστό. Δεν γίνεται να αποφεύγουμε για πάντα μια δυσάρεστη κατάσταστη, ή ένα δυσάρεστο συναίσθημα.
  • Όσο περισσότερο αποφεύγουμε πώς πραγματικά αισθανόμαστε, τόσο περισσότερο τα συναισθήματά μας εντείνονται.
  • Πρέπει να αφήσουμε τα συναισθήματά μας να υπάρχουν, να τα επεξεργαστούμε και να τα αφήσουμε να περάσουν από εμάς.
  • Μπορούμε να νιώσουμε ταυτόχρονα θετικά και αρνητικά συναισθήματα. Ένα αρνητικό συναίσθημα δεν αναιρεί τα άλλα θετικά συναισθήματα που μπορεί επίσης να βιώνουμε.
  • Πρέπει να δοκιμάσουμε το καλύτερό μας για να κατανοήσουμε τις εμπειρίες και τα συναισθήματα άλλων ανθρώπων, ακόμα κι αν αυτά διαφέρουν από τα δικά μας.
Περισσότερα Θέματα Wellness
× PINK.GR
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ NEWSLETTER
GET CONNECTED
Nextweb