MAKEUP

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τα cruelty free καλλυντικά

Μάθε πως θα τα ξεχωρίζεις και τι ακριβώς αντιπροσωπεύει η καμπάνια κατά του animal testing
Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τα cruelty free καλλυντικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα cruelty free καλλυντικά κυριαρχούν πλέον στο Instagram. Τι σημαίνει όμως αυτή η ορολογία; Cruelty free θεωρούνται τα προϊόντα ομορφιάς που τόσο τα συστατικά τους, όσο και το τελικό προϊόν, δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα.

Σίγουρα θα έχετε δει καμπάνιες και διαδηλώσεις ενάντια σε εταιρείες που εκτελούν πειράματα σε ζώα. Μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις, όπως στη βιομηχανία της μόδας, ζώα εκτρέφονται ειδικά για να δώσουν το δέρμα ή τη γούνα τους στη διαδικασία της παραγωγής προϊόντων.

Τα τελευταία χρόνια, κυρίως χάρη στην άνοδο της χρήσης του διαδικτύου, η ενημέρωση για το animal testing και η στροφή προς τη χρήση προϊόντων που δεν προέκυψαν με την άσκηση βίας σε ζώα, έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις και δεν αποτελεί απλά μια τάση της μόδας, που ξεκίνησε από κάποιες ακραίες ακτιβίστριες στους δρόμους και στα social media.

Εταιρείες, όπως οι Too Faced και Urban Decay, αποδεικνύουν ότι το να μην κάνεις πειράματα σε ζώα δεν είναι η οικονομική κίνηση μιας μεμονωμένης εταιρείας, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι μιας φιλοσοφίας που νοιάζεται για την ηθική και το περιβάλλον. Ως όρος, το cruelty free χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από τη Βρετανίδα ακτιβίστρια Lady Dowding, η οποία δημιούργησε τον φιλανθρωπικό οργανισμό "Beauty Without Cruelty", το 1959, για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των ζώων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όρος έγινε γνωστός στην Αμερική τη δεκαετία του ’70, με την ίδρυση του οργανισμού Fashion With Compassion από την Marcia Pearson. Την έκταση, όμως, που έχει πάρει σήμερα ο πιο ηθικός τρόπος ζωής, την οφείλει κατά πολύ στην άνοδο του διαδικτύου. Πλέον, όχι μόνο γνωρίζουμε περισσότερα για το animal testing στον χώρο της κοσμετολογίας, αλλά έχουμε και τη δυνατότητα επιλογής καλλυντικών που δεν ελέγχονται σε ζώα.

Cruelty free προϊόντα μπορούμε να βρούμε στους κλάδους του μακιγιάζ και της περιποίησης προσώπου και σώματος. Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα επιλογών στο εμπόριο, για να βρείτε τα δικά σας αγαπημένα, ανάλογα με τις ανάγκες και προτιμήσεις σας. Πώς θα εξακριβώσετε, ότι αυτό που αγοράσατε είναι cruelty free; Θα πρέπει να προσέξετε το διακριτικό σηματάκι με τον λαγό (bunny logos) που φέρουν τα προϊόντα, όταν είναι πιστοποιημένα, και που βρίσκεται σε εμφανές σημείο επάνω στη συσκευασία.

Φυσικά, όπως κάθε ηθική και δίκαιη τάση, έτσι και η συγκεκριμένη βρήκε γρήγορα υποστηρικτές στις τάξεις των celebrities. Πολλοί συμμετείχαν σε παγκόσμιες καμπάνιες, με στόχο να παρακινήσουν τον κόσμο να υιοθετήσει την cruelty free συνείδηση.

The Human Society of the United States:

Είναι ο πιο δημοφιλής οργανισμός υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ζώων στην Αμερική. Στην καμπάνια που έκανε κατά του animal testing στα καλλυντικά, με τίτλο #BeCrueltyFreeUSA, συμμετείχαν πολλοί καλλιτέχνες από τον χώρο του θεάματος. Η γνωστή και φετινή υποψήφια για Grammy, τραγουδίστρια Kesha, δήλωσε σχετικά: «Η ομορφιά πηγάζει από μέσα μας. Δε χρειάζεται να βλάπτουμε τα ζώα για να είμαστε όμορφοι». Επίσης, οι Paul McCartney, Jenna Dewan Tatum, Kaley Cuoco και άλλες διασημότητες τάχθηκαν υπέρ της εν λόγω καμπάνιας και πρόσφεραν δωρεές στον οργανισμό, ώστε να συνεχίσει το σημαντικό έργο του.

Εκτός από την οικονομική συνδρομή, την ενεργή τους στήριξη δείχνουν οι επώνυμοι και με άλλους τρόπους. Οι ηθοποιοί Rooney Mara, γνωστή από τις ταινίες "Το κορίτσι με το τατουάζ" και "Το κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά" και Drew Barrymore επέλεξαν να επενδύσουν στον cruelty free τρόπο ζωής, λανσάροντας τα δικά τους προϊόντα.

Η Mara σύντομα θα κυκλοφορήσει τη δική της σειρά vegan ρούχων με τον τίτλο "Hiraeth", η οποία θα είναι απαλλαγμένη από υλικά όπως η γούνα, το δέρμα, το κασμίρ και το μετάξι. Από την άλλη, η Barrymore είναι η εμπνεύστρια του "Flower", ενός makeup brand που βασίζεται εξ ολοκλήρου στις ιδιότητες των λουλουδιών και προωθείται μέσω της τεχνικής του word-of-mouth.

Cruelty free προϊόντα ομορφιάς λάνσαρε και η εξωτικής ομορφιάς Jessica Alba, ιδρύοντας την "The Honest Company". Κύριο μέλημα της εταιρείας είναι η παραγωγή ηθικών, οικολογικών προϊόντων, κατάλληλων για χρήση σε μωρά και παιδιά. Σταδιακά η εταιρεία επεκτάθηκε διευρύνοντας την γκάμα της με προϊόντα περιποίησης για ενήλικες.

Για όσες από εσάς θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για τις επιπτώσεις που υφίστανται τα ζώα μέσα από αυτούς τους ελέγχους και τις δομικές, αλλά και ποιες εταιρείες είναι πιστοποιημένα cruelty free, μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες των PETA και Humansociaty.org.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Ομορφιά
10 / position1: 496 / position2: 1317
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb