TV ΣΕΙΡΕΣ

Diversity: Μήπως η τηλεόραση φέρεται στη διαφορετικότητα, κάπως ύπουλα;

Ξέρουν πραγματικά πώς να φέρονται σωστά σε αυτό που λέμε `inclusivity`;
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Diversity: Μήπως η τηλεόραση φέρεται στη διαφορετικότητα, κάπως ύπουλα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξέρουμε πραγματικά τι θα πει diversity;

Στο GNTM φέτος, υποτίθεται πως στηρίζουν και ενισχύουν τη διαφορετικότητα - την ετερογένεια, το diversity. Σωστά; Για αυτό το λόγο, επέτρεψαν σε άτομα όλων των ηλικιών και διαστάσεων να μη φοβηθούν να δηλώσουν συμμετοχή. Φέτος, είδαμε 4 "ναι" και σε trans άτομα (δες Έβελυν). Καλώς ως εδώ*

Όταν τα "διαφορετικά" άτομα εμφανίζονται σε συνεντεύξεις είμαστε σίγουροι πως οι γύρω τους γνωρίζουν πώς πραγματικά να συμπεριφερθούν ή πώς να διαχειριστούν συζητήσεις και καταστάσεις έτσι ώστε να μην τους παρουσιάσουν λάθος; Και ακόμη, έχει η ελληνική τηλεόραση τη γνώση να καταλάβει τι πάει να πει "συμπερίληψη";

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Teneise Mitchell Ellis (@teneise_ellis)

H επιπόλαια ή συμβολική προσπάθεια για την περιεκτικότητα σε μέλη μειονοτικών ομάδων, ειδικά με τη στρατολόγηση ατόμων από υποεκπροσωπούμενες ομάδες προκειμένου να δοθεί η εμφάνιση της φυλετικής ή ισότητας των φύλων σε ένα χώρο είναι ένα δίκοπο μαχαίρι. Αν δεν γίνει σωστά, πάει πίσω κάθε άλλη προσπάθεια. 

Ακόμη, πολλές φορές αυτή η διαφορετικότητα μπορεί να γίνει επίτηδες, όχι με αγνούς σκοπούς, αλλά γιατί "πουλάει" και βοηθά την τηλεόραση να "ξεπλύνει" κάθε λάθος χειρισμό τα προηγούμενα χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Influencer και συγγραφέας Arooj Aftab πρόσφατα δήλωσε σε συνέντευξή της "Δεν θέλω να ξανακούσω τον όρο diversity. Στη μόδα κατάλαβα πως ήμουν απλώς ένα πιόνι".

Μεγαλωμένη σε μια πακιστανική οικογένεια στο Μπράντφορντ, ανέπτυξε το δικό της στιλ σήμα κατατεθέν (androgynous, oversized αισθητική) όταν συνειδητοποίησε ότι ήταν ευκολότερο να διαχειριστεί την εμπειρία της με τη νευροϊνωμάτωση - μια γενετική πάθηση που προκαλεί την ανάπτυξη όγκων κατά μήκος των νεύρων - φορώντας φαρδιά ρούχα.

Το ξεχωριστό της στυλ ώθησε την Arooj να αποκτήσει την ιδιότητα του influencer στον κόσμο της μόδας, με τη βοήθεια της εμφάνισής της σε ντοκιμαντέρ του BBC το 2018. Όμως, όσο περισσότερο την καλωσόριζαν ως εμπνευστή της βιομηχανίας, τόσο περισσότερο εξουθενωνόταν από τους περιορισμούς της συζήτησης γύρω από τη διαφορετικότητα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη AROOJ AFTAB (@its.arooj)

H Arooj ξεκίνησε εκστρατεία έτσι ώστε να εστιάσουμε στην πραγματική ένταξη και προσβασιμότητα. "Ενθουσιάστηκα όταν μεγάλες μάρκες μόδας και ομορφιάς άρχισαν για πρώτη φορά να επικοινωνούν μαζί μου για να συνεργαστούμε. Πολλοί από αυτούς με είχαν δει στο ντοκιμαντέρ του BBC, και ήταν σαν να σκέφτηκαν: «Ω, ουάου, νευροϊνωμάτωση – εδώ είναι μια αναπηρία για την οποία δεν έχουμε ακούσει πολλά! Η εκπροσώπηση του Πακιστάν είναι επίσης χαμηλή στα κύρια μέσα ενημέρωσης, οπότε υποθέτω ότι πρόσφερα κάτι που τους ενδιέφερε να αξιοποιήσουν".

Στην πραγματικότητα λοιπόν κανένας δεν νοιάζεται πραγματικά να κατανοήσει και να αποδεχτεί το διαφορετικό, απλώς το εκμεταλλεύεται. "Θέλω να ενθαρρύνω τα brands μόδας και ομορφιάς να επανεξετάσουν τη γλώσσα που χρησιμοποιούν. Για παράδειγμα, έχω συχνά συζητήσεις με εκπροσώπους εταιρειών που λένε πράγματα όπως, «Μας ενδιαφέρει η διαφορετικότητα και η ένταξη.» Αλλά όταν ρωτάω τι σημαίνει για αυτούς «ποικιλομορφία και συμπερίληψη», η απάντηση συνοψίζεται στο: να προσθέσουμε και άλλα χρώματα δέρματος".

"Πριν από πέντε χρόνια, αν κάποιος με ρωτούσε τι θέλω, θα έλεγα: «Να δω περισσότερους ανθρώπους που μου μοιάζουν στην τηλεόραση και στα περιοδικά.» Τώρα, όμως, θέλω οι άνθρωποι από υποεκπροσωπούμενες ομάδες να αισθάνονται σίγουροι ότι οι ιστορίες μας θα ειπωθούν σωστά – όχι στερεότυπα".

O όρος tokenism 

Ο "συμβολισμός" - στην τηλεόραση για παράδειγμα- μπορεί να είναι οποιαδήποτε πράξη της τοποθέτησης μιας μειοψηφίας στο σύνολο μιας ομάδας, για τη δημιουργία κάποιου είδους ποικιλομορφίας που προβάλλεται δημόσια. Κάποιος προστίθεται στις εργασιακές ομάδες, συμβολικά, όχι ουσιαστικά.

Παρακάτω μια ωραία ανατροπή - ο οίκος Louis Vuitton προσλαμβάνει για την καμπάνια του την Indya Moore - Η Indya είχε τεράστιο αντίκτυπο σε σύντομο χρονικό διάστημα και η συνεργασία φαινόταν τέλεια. Σε ένα δελτίο τύπου που εκδόθηκε σχετικά με την καμπάνια, στην οποία ήταν και άλλες διάσημες, ο Nicolas Ghesquière είπε: "Αυτές οι γυναίκες αγκαλιάζουν τις διάφορες προσωπικότητες που ενσαρκώνουν τη μόδα στο Louis Vuitton. Είτε είναι stars είτε νέα πρόσωπα, όλες μοιράζονται την ίδια δύναμη θέλησης και εμπιστοσύνη στις επιλογές τους. Ταυτόχρονα, αντικατοπτρίζουν τον εκλεκτικισμό της γυναικείας ταυτότητας», χωρίς να υπερτονίσει με κάποιον τρόπο την συγκεκριμένη ηθοποιό σε σχέση με τις άλλες. Απλώς, την συμπεριέλαβε.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Louis Vuitton (@louisvuitton)

Τokenism είναι να εισάγεις διαφορετικούς χαρακτήρες επειδή νιώθεις ότι πρέπει, και όχι επειδή το αξίζουν ή επειδή όντως τους κατανόησες ή αναγνώρισες την αξία τους. Κάτι τέτοιο αδικεί κάθε ταλέντο, κάθε αξία, κάθε προσπάθεια για αλλαγή.

Ανεξάρτητα από το αν κάποιος χαρακτήρας μπορεί να είναι στερεότυπος ή όχι στην τηλεόραση, ο συμβολισμός μπορεί να προκαλέσει μια ολόκληρη προκατειλημμένη αντίληψη ότι μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με το πώς βλέπουν οι άνθρωποι μια συγκεκριμένη φυλή, κουλτούρα, φύλο ή εθνότητα.

Μήπως αντί για diversity να προτιμάμε τη λέξη εκπροσώπηση; 

 Όλοι οι άνθρωποι εκεί έξω, γυναίκες ή άντρες, θα πρέπει να αισθάνονται μέρος του συνόλου και να έχουν πρότυπα - να νιώθουν πως εκπροσωπούνται. Στο GNTM  πάντως παραδέχτηκαν πως, στην Ελλάδα, η έννοια του diversity είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί - άρα για τι πράγμα μιλάμε;

*Βέβαια όταν αυτό το trans άτομο δεν μπόρεσε να αποδώσει σε μια δοκιμασία και κόπηκε, το μετά ήταν αρκετά προβληματικό - το πώς η Έβελυν κατέρρευσε μπροστά στις κάμερες είναι ένα κομμάτι του reality που κάπως υποσκάπτει κάποιες καταστάσεις, αλλά ας το αφήσουμε κ αυτό στην άκρη - προς το παρόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Think
13 / position1: 341 / position2: 3144
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb