Νέα (news) και πολύτιμες συμβουλές για την ομορφιά, τη μόδα, τον έρωτα, τις σχέσεις και tips για τη ζωή της σύγχρονης γυναίκας
Pink

9 συνήθειες για υγεία και μακροζωία

Όσα πρέπει να κάνεις για μια πιο μεγάλη και χαρούμενη ζωή!

Γράφει η ΔΑΦΝΗ ΤΣΑΡΤΣΑΡΟΥ
Δημοσίευση ΣΕΠΤ 07, 2022

9 συνήθειες για υγεία και μακροζωία
Pinterest

Είτε επιδιώκουμε μια αξιοζήλευτη καριέρα, είτε να τρώμε σωστά και υγιεινά, είτε να διατηρούμε φιλίες με γερές βάσεις, η επίτευξη των "άθλων" που επιθυμεί ο καθένας μας, απαιτεί μια υγιή βάση. Το να ζεις τη ζωή στο έπακρο ξεκινά με την αμέριστη προσοχή στο σώμα και το μυαλό σου.

Εδώ είναι μερικές συνήθειες που αξίζει να εφαρμόσεις για να δώσεις στον εαυτό σου την καλύτερη ευκαιρία για μια μεγαλύτερης διάρκειας και πιο ευτυχισμένη ζωή.

Τακτικοί έλεγχοι

Οι νέοι τείνουν να έχουν λιγότερες χρόνιες ασθένειες από τους μεγαλύτερους, αλλά η πρόληψη είναι η καλύτεηρ θεραπεία, λένε. «Εάν ο έλεγχος για προδιαβήτη βγει θετικός, για παράδειγμα, υπάρχουν βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να αποτρέψεις την εξέλιξη σε διαβήτη». Οι ετήσιοι έλεγχοι επιτρέπουν επίσης σε εσένα και τον γιατρό σου να ... γνωριστείτε. Έτσι, θα είναι πιο εύκολο να προλάβεις πράγματα στο μέλλον που πιθανόν να μη σου πήγαινε το μυαλό εάν δε γνώριζες το ιστορικό σου.

Συστηματική άσκηση

Η συνέπεια στη σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία, η υπέρταση, οι καρδιακές παθήσεις και το εγκεφαλικό επεισόδιο. Επιπλέον, υπάρχει ένας συντριπτικός όγκος ερευνών που υποστηρίζουν την τακτική αερόβια άσκηση όχι μόνο για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αλλά και για τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας του εγκεφάλου.

Διατήρηση σωστού ΔΜΣ

Ο δείκτης μάζας σώματος είναι μια μέτρηση του σωματικού λίπους που αξιολογεί την κατηγορία βάρους ενός ατόμου και τον πιθανό κίνδυνο για θέματα υγείας. Η διατήρηση του ΔΜΣ σε φυσιολογικά για την ηλικία και το ύψος επίπεδα, μπορεί να επιμηκύνει τη ζωή σου για περισσότερο από μια δεκαετία, σύμφωνα με μια μελέτη του 2018, ενώ έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Η τακτική σωματική δραστηριότητα και η κατανάλωση υγιεινών τροφών μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτόν τον στόχο.

Σωστή διατροφή

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών. Η οξείδωση είναι σημάδι στρες στο σύστημά μας και μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες και άλλα τινά. Επιπλέον, αυτή η οξείδωση σχετίζεται επίσης με τη γήρανση. Σημαντικός είναι και ο τρόπος μαγειρέματος, αφού το τηγάνισμα είναι ότι χειρότερο. Προτίμησε να βράζεις ή να ψήνεις στο φούρνο τα φαγητά σου.

Προσοχή στην ψυχική σου υγεία

Η ψυχική υγεία είναι συχνά ένα τόσο παραμελημένο μέρος της συνολικής μας υγείας, αλλά στην πραγματικότητα συμβάλλει πάρα πολύ στη συνολική υγεία και ευημερία. Τα τελευταία χρόνια το στρες και το άγχος έχουν καταβάλλει τη ζωή μας. Έτσι, λοιπόν, αυτό που χρειάζεσαι είναι το παρακάτω: Το να αφιερώσεις μόλις 15 λεπτά για λίγη ενίσχυση της ψυχικής υγείας μπορεί να κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη, σύμφωνα με τους ειδικούς. Προσπάθησε να παίρνεις βαθιές αναπνοές μόλις ξυπνάς, να είσαι παρών/ούσα με τον πρωινό σου καφέ αντί να αποσπάς την προσοχή σου, να κάνεις μια βόλτα, να γράφεις ημερολόγιο και να κάνεις συχνά διαλείμματα από τις οθόνες.

Αρκετός ποιοτικός ύπνος

Οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα ορμονών του στρες, σακχάρου στο αίμα και αρτηριακής πίεσης. Βελτίωσε την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου σου κάνοντας τακτική άσκηση και έχοντας καλή υγιεινή ύπνου. Κράτησε το υπνοδωμάτιό σου σκοτεινό, ήσυχο και κρύο τη νύχτα και χρησιμοποίησε το μόνο για ύπνο και sex.

Λιγότερο αλκοόλ

Η μεγάλη πρόσληψη αλκοόλ μπορεί στην πραγματικότητα να είναι μια άμεση τοξίνη στον καρδιακό μυ και να οδηγήσει σε καρδιακή ανεπάρκεια, παρά τις φήμες ότι κάνει καλό στην καρδιά.Επιπλέον, αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και προκαλεί αύξηση βάρους. Η αποφυγή του υπερβολικού αλκοόλ μπορεί να προσθέσει τουλάχιστον αρκετά χρόνια στη ζωή σου, μειώνοντας τον κίνδυνο για διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις, καρκίνο και άλλες χρόνιες ασθένειες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης του 2020.

Όχι στο κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου που αυξάνει την πιθανότητα πολλαπλών καρκίνων (όχι μόνο του καρκίνου του πνεύμονα αλλά και άλλων, όπως ο καρκίνος του μαστού). Ακόμα, αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και άλλων καταστάσεων που συντομεύουν τη ζωή των ανθρώπων. Εάν είσαι, λοιπόν, σταθερός ή και περιστασιακός καπνιστής, δεν είναι ποτέ αργά να το κόψεις για να παρατείνεις τη ζωή σου.

Ισχυροί δεσμοί σχέσεων

Το να έχουμε στενές, θετικές σχέσεις προσθέτει ευτυχία και άνεση στη ζωή μας και μειώνει το άγχος, λένε οι ειδικοί. Μελέτες, ακόμα, έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έχουν ικανοποιητικές σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τον περίγυρο τους, έχουν λιγότερα προβλήματα υγείας, ζουν περισσότερο και βιώνουν λιγότερη κατάθλιψη γενικά στη ζωή τους, σύμφωνα με το Harvard Health.




× PINK.GR
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ NEWSLETTER
GET CONNECTED
Nextweb