Viral με αρνητικό τρόπο έγινε η νέα διαφήμιση ανδρικού αρώματος του οίκου Dior με πρωταγωνιστή τον Johnny Depp. Σε χρόνο ρεκόρ αποσύρθηκε από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς το περιεχόμενό της θεωρήθηκε άκρως προσβλητικό και ρατσιστικό για την κοινότητα των Ινδιάνων.
Η διαφήμιση αφορούσε την κυκλοφορία του ανδρικού αρώματος «Sauvage» και είχε ως θέμα του «ένα αυθεντικό ταξίδι στην ινδιάνικη ψυχή, σε ένα ιερό έδαφος». Γρήγορα όμως υπήρξαν έντονες αντιδράσεις με αποτέλεσμα ο γαλλικός οίκος να αναγκαστεί να την αποσύρει.
Στο επίμαχο βίντεο απεικονίζεται ο Johnny Depp να περπατάει ανάμεσα σε κόκκινους βράχους στη νοτιοδυτική Γιούτα, ένας Ινδιάνος χορευτής να λικνίζεται στους ήχους της μουσικής και η γοητευτική Καναδή ηθοποιός Τανάγια Μπίτι να ακολουθεί από απόσταση τον διάσημο ηθοποιό.
Στη συνέχεια ο Johnny Depp βγάζει μια κιθάρα κι αρχίζει να παίζει το γνωστό κομμάτι τoυ Link Wray των Shawnee. Tο concept θεωρήθηκε από πολλούς άκρως ρατσιστικό για τους Ινδιάνους.
«Τέτοιες ιστορίες που παρουσιάζουν τους Ινδιάνους ως άγριους, κάνουν κακό και πυροδοτούν τον ρατσισμό» , σχολιάζει η Κρίσταλ Έσκο Χοκ, CΕΟ της εποπτικής αρχής «IllumiNative», όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Guardian».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η ανδρική σειρά «Sauvage» του Dior δεν είναι καινούρια. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη δεκαετία του ‘ 60 αλλά η συνεχόμενη χρήση του ονόματος σε συνδυασμό με τις εικόνες Ινδιάνων έχουν πυροδοτήσει κατά καιρούς έντονη κριτική.
Από την πλευρά του, ο οίκος Dior επεσήμανε πως το επίμαχο βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με Ινδιάνους συμβούλους και την ομάδα «Americans forn Indian Opportunity» με σκοπό την απομάκρυνση από κλισέ προκειμένου να αποφευχθεί η υπονόμευση που συνοδεύει συχνά τις εικόνες των Ινδιάνων.